ריצוף גרניט פורצלן

תוכן עניינים

אתם עומדים לקראת רכישת אריחים לריצוף הבית? יש הרבה מאוד מה ללמוד ולדעת לקראת הבחירה של הריצוף. הריצוף בבית הוא דבר מאוד משמעותי הן מבחינת הנראות והעיצוב של הבית והן מבחינת המראה הנקי והנעים של הבית , יש חיפוי ריצפה שמבליט כל כתם כל טיפת מים ויש חיפוי שמעניק תמיד מראה נקי ונעים.

ריצוף גרניט פורצלן התגלה כבחירה בולטת בעולם עיצוב הפנים והאדריכלות. זו לא רק אפשרות מעשית לריצוף, אלא גם בחירה סגנונית שיכולה לשפר את האסתטיקה של כל חלל

בבסיסו, גרניט פורצלן הוא סוג של אריחים מתועשים שהתפתחו מאריחי קרמיקה מסורתיים. אריחי קרמיקה מסורתיים, סופגים יותר וחזקים פחות לעומת גרניט פורצלן – בעל ספיגה נמוכה מאוד ומאידך חזק יותר מקרמיקה.

תהליך הייצור של גרניט פורצלן בחומר הגלם דחוס יותר, וכתוצאה מכך חומר קשיח ועמיד בפני שחיקה גבוהה. עמידות זו הופכת ריצוף גרניט פורצלן לבחירה אידיאלית עבור מקומות מגורים ומסחריים בהם ריצוף עמיד לאורך זמן הוא הכרח.

ריצוף גרניט פורצלן, מיוצר בגימור מט , מבריק ולפטו.
בארץ ובעולם זהו האריח הפופולארי ביותר בגלל שהוא משלב עמידות גבוהה במיוחד של האריח למחיר נוח וסביר על פני חיפוי שיש, אבן, ופרקט הוא החזק ביותר.

ריצוף גרניט פורצלן
אריחי גרניט פורצלן

סוגים של אריחי גרניט פורצלן

בין אריחי הקרמיקה השייכים למשפחת הגרניט פורצלן יש מגוון רחב מאוד של דגמים כמו גם גדלים שונים של אריחים. אריח גרניט פורצלן קיים גם בעוביים משתנים ובמגוון טקסטורות שונות מה שמאפשר להגיע למגוון עיצוביים על פי הרצון והטעם האישי של הלקוח. מובן שלריצוף יש הרבה מאוד מה לומר על הפרקטיקה של הבית והמראה הכללי שלו.

אריחי גרניט פורצלן מיוצרים בטכנולוגיה שמתפתחת כל הזמן, לכן האריחים יהיו איכותיים מאוד ובעלי מקדם שחיקה גבוה וספיגה נמוכה . זו הסיבה שרוב הלקוחות בישראל בוחרים בריצוף מהסוג הזה דווקא.

מה היתרונות של גרניט פורצלן?

אחד היתרונות המשמעותיים של ריצוף גרניט פורצלן הוא דרישת התחזוקה הנמוכה שלו. בניגוד לכמה חומרי ריצוף אחרים הדורשים טיפול מיוחד או טיפולים תקופתיים, גרניט פורצלן קל לתחזוקה, דרוש רק ניקוי קבוע כדי לשמור על מראהו הטוב ביותר. קלות התחזוקה הזו, יחד עם עמידותו, הופכות אותו לפתרון ריצוף חסכוני לטווח הארוך.

המשיכה האסתטית של אריחי גרניט פורצלן היא גורם נוסף התורם לפופולריות שלהם. טכניקות ייצור מודרניות, במיוחד דפוס דיגיטלי, חוללו מהפכה באפשרויות העיצוב של אריחים אלה. כיום, אריחי גרניט פורצלן יכולים לחקות חומרים טבעיים כמו עץ, בטון ושיש, כמו גם עיצובים יצירתיים יותר הכוללים טקסטורות בד ארוגים, דוגמאות גיאומטריות ואפילו גרפיטי. 

הדוגמאות והדגמים של גרניט פורצלן

כבר ציינו שניתן לקבל מגוון עיצובים וטקסטורות בגרניט פורצלן, הפופולריים היום הם גרניט פורצלן דמוי פרקט, גרניט פורצלן המדמה מראה של שיש או של אבן טבעית ועוד. מלבד זאת ניתן לבחור בגימור מט או מבריק מה שגם כן מהווה משקל מכריע למראה ולתוצאות שיתקבלו.

יש אנשים רבים שבוחרים לכל חלק בבית את סוג האריח הרצוי להם כאשר כך הם מרוויחים את המראה הייחודי של כל חלל בבית לצד שימוש פרקטי ומותאם של הריצוף לכל חדר. לדוגמא רבים רוצים קרמיקה דמוי פרקט לחדרי השינה או למרפסת. את הגרניט פורצלן המבריק לסלון וגרניט פורצלן אנטיסליפ למרפסת. בעזרת הגרניט פורצלן אכן ניתן להגיע לעיצוב מוקפד ומושלם ממש.

הגימור של גרניט פורצלן – לבחירתכם בלבד

כל גימור מעניק אפקט ויזואלי שונה וניתן לבחירה בהתאם למראה הרצוי והפונקציונליות של החלל. לדוגמה, גימור מט עשוי להיות מועדף באזורים שבהם התנגדות החלקה חשובה, בעוד שגימור מבריק עשוי להיבחר בשל האיכויות הרפלקטיביות שלו בחלל שבו האור הוא מרכיב מרכזי בעיצוב.

מגוון הגדלים והעוביים של אריחי גרניט פורצלן פותחים אינסוף אפשרויות לעיצובי ריצוף יצירתיים. מאריחים בפורמט גדול שיוצרים מראה חלק ומרחיב ועד אריחים קטנים לדפוסים מורכבים, האפשרויות בלתי מוגבלות. 

ריצוף גרניט פורצלן חיפה

ההבדל בין אריחי הקרמיקה לבין האריחים מגרניט פורצלן

יש הבדל מהותי בין אריחי הקרמיקה לבין אריחי גרניט פורצלן.
האריח גרניט פורצלן חזק הרבה יותר מהקרמיקה שאנחנו מכירים. מה שגורם לכך שהפורצלן יהיה חזק יותר וסופג פחות הוא העובדה שהחומר דחוס יותר מהקרמיקה. אחרי שמערבבים את החומרים הקרמיים אשר מהם מייצרים את האריחים, מוסיפים גם צבע ואז שורפים את האריח בתנור בטמפרטורה גבוהה מאוד מעל 1200 מעלות צלסיוס. בצורה כזו אפשר להבטיח את האטימות המלאה של החרס וכך גם הצבע שנבחר לצביעת האריח יהיה יצוק בכל חלקי האריח לכל עוביו. מתקבל אריח חזק במיוחד ועל כן הוא מתאים לשימוש לצורך ריצוף. בשונה מהאריחים הרגילים של הקרמיקה שהם פחות חזקים ויכולים להתאים לכל היותר לחיפוי קירות.
ההסבר לכך ברור. בעוד הריצוף אמור לשאת משקלים כבדים, הרי שעל הקיר אין כל צורך בעמידות למשקל כלשהו.

שאלות ותשובות נפוצות

אריחי גרניט פורצלן הם הרבה יותר עמידים בפני שחיקה מאשר אריחי קרמיקה מסורתיים ומתאפיינים בספיגה מינימלית.

לא, הם ידועים בתחזוקה נמוכה, הדורשים רק ניקוי קבוע ללא צורך בטיפולים מיוחדים.

כן, עם טכניקות הדפסה דיגיטליות מודרניות, אריחים אלה יכולים לחקות את המראה של עץ, שיש, בטון וחומרים טבעיים אחרים, כמו גם עיצובים אמנותיים שונים.

בהחלט, בשל עמידותו הגבוהה לשחיקה, ריצוף גרניט פורצלן הוא בחירה מצוינת לאזורים עם תנועה רבה.

רוצים לקבל ייעוץ על בחירת אריחי גרניט פורצלן?
פנו אלינו ונשמח לעזור בבחירה המתאימה לכם – בואו לבקר אותנו באולם התצוגה בחיפה

דילוג לתוכן