פרמטרים לבחירת ארונות אמבטיה

חדר האמבטיה הוא בין החדרים הנאים ביותר, בדירה מעוצבת היטב. כמובן, לא רק אסתטיקה מעורבת בכך, אלא מדובר גם בחדר בעל חשיבות פרקטית גדולה לחיי היום יום. שני היבטים אלה, באים לידי ביטוי בבחירת ארונות עבור חדר האמבטיה. באופן ספציפי, בבחירת ארונות לחדר האמבטיה, מומלץ לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

מידות
חדר האמבטיה נוטה להיות חדר קטן יחסית. מסיבה זו ובכלל, אחד הפרמטרים הראשונים שכדאי לשים אליהם לב, הוא ממדי הארון. רצוי שהוא לא יתפוס יותר מדי מקום וכמובן, הוא חייב להתאים מבחינת מידות ולשאר החפצים שנמצאים בחדר זה.

דלתות או מגרות?
היבט משני לכאורה, אבל בכל זאת כזה אשר יש לו השלכות רבות, הוא הבחירה בין ארון עם דלתות לבין ארון עם מגרות. כמובן, לעתים ארון אמבטיה כולל גם דלתות וגם מגרות. הנקודה היא, שהשימוש בדלת או במגרה הוא בעל כמה השלכות, שכדאי להיות מודעים להן. פתיחת דלת או מגרה תופסת מקום כלפי חוץ. דלת תצטרכו לרוב לפתוח לגמרי. מגירה לעומת זאת, ניתן לפתוח חלקית, בכדי לקחת משהו רק מחלקה הקדמי. פתיחת דלת חושפת מייד את מה שנמצא מאחוריה. פתיחת מגרה היא עניין הדרגתי מבחינה זו, כך שאולי תצטרכו לסדר את תכולת המגרה בהתאם לחשיבות.

מאחורי דלת של ארון אמבטיה עשויים להיות מדפים, שעליהם תניחו מגוון סוגי חפצים. מגרות נוטות להיות נמוכות ולכן להגביל את גובה החפצים שמניחים בהן (אלא אם ניתן להניח אותם בשכיבה).

החלוקה הפנימית
החלוקה הפנימית של מגרות ומדפים בתוך הארון, חשובה ביותר. כך גם הגיוון בכך וגם המידות של אותם מדפים ומגרות.

חומרים, עיצוב וצבע
מובן שארון שמיועד עבור חדרים אלה, חייב להיות עשוי מחומרים עמידים יחסית בלחות. מעבר לכך, החומרים, העיצוב והצבע של הארון, צריכים להשתלב היטב במראה חדר האמבטיה בכלל.

בחירת ארונות אמבטיה

תלוי או לא?
היבט טכני ואסתטי מעניין, הוא שחלק מהארונות תלויים, בעוד שחלקם עומדים בפני עצמם. לארון תלוי יש השלכות אסתטיות וגם מעשיות – קל יותר לנקות מתחתיו. מבחינת מיצוי נפח חדר האמבטיה, קחו בחשבון את המקום הפנוי שמתחת לארון תלוי ואת שטח האחסון שנוצר מעל לארון שעומד בפני עצמו.

הפרטים הקטנים שניתן לשנות
לעתים קרובות, ניתן לשנות מראה של ארונות ואת נוחות השימוש בהם, לבד ובקלות יחסית. למשל באמצעות אלמנטים כמו צבע או "פרזול". תודות לעובדה זו, ניתן לרכוש ארון אמבטיה שהוא "כמעט" מה שרציתם ולהפוך את ה"כמעט" ל"בדיוק".

שילוב מראה?
האם לרכוש ארונות אמבטיה עם מראה או שלא? כעקרון, כדאי בהחלט. מראה כזו תחסוך מקום ותהיה כמובן מאוד שימושית, אם היא ממוקמת בצורה נוחה. רצוי להשקיע במראה איכותית, בכדי שהיא תספק שיקוף איכותי ככל הניתן ועמידות מרבית של הציפוי.

דילוג לתוכן