סוגים של חיפוי פרקט וההבדלים ביניהם

יותר ויותר אנשים מגלים בשנים האחרונות את היתרונות, הן הפונקציונאליים והן העיצוביים של חיפוי פרקט לרצפה.
חיפוי פרקט יכול להתאים ולהשתלב בצורה הרמונית בכל חללי הבית: בסלון, בחדר השינה ואפילו בחדרי הילדים.
כמובן, שלפני שמזמינים את החיפוי, חשוב לערוך היכרות עם כל הסוגים הקיימים ולבצע בחירה של חיפוי המתאים ביותר.

הסוגים השונים של החיפויים
כאמור, אחת הפעולות הראשונות בהן יש לעשות היא לערוך היכרות עם סוגי הפרקטים השונים וההבדלים ביניהם ובין היתר:

  • פרקט גושני – מדובר בפרקט האיכותי והיוקרתי ביותר (וכחלק מכך, גם היקר ביותר). פרקט זה עשוי למעשה משכבה אחת עבה של עץ טבעי, אציל ואיכותי. 
  • חיפוי דמוי פרקט – מי שהתקציב אותו הוא יכול להקצות למטרה יהיה נמוך יחסית, יוכל לגלות את האפשרות של חיפוי דמוי פרקט. באפשרות הזאת עושים למעשה שימוש בלמינציה – אשר הודות לטכנולוגיות חדשניות מגיעה כיום במגוון רחב של דגמים ועיצובים, אשר בחלק מהמקרים לא נופלים בנראותם מנראות הפרקט. 
  • פרקט SPC שעמיד למים בנוסף לעמידות בשחיקה גבוהה. מגיע במגוון רחב של צבעים.

ההמלצה היא כמובן להכיר לא רק את הסוגים, אלא גם את תתי הסוגים, את הגוונים והעיצובים, על מנת לבצע בסופו של דבר את הבחירה אשר תשתלב בצורה המושלמת בחלל בו אתם מעוניינים לעשות את החיפוי.

סוגים של חיפוי פרקט
סוגים של חיפוי פרקט | CANVA

ומה לגבי המחירים?

אחד מהפרמטרים אשר ישפיעו על בחירת חיפוי הפרקט הוא המחיר – כאשר, לכל אחד יש את התקציב אותו הוא רוצה ויכול להקצות עבור המטרה.
אחרי שהבנתם את ההבדלים בין הסוגים השונים של חיפויי הפרקט וכחלק מכך, גם למדתם את הבדלי המחירים, מגיע השלב לערוך סקר מחירים – כאשר, המטרה היא ליהנות בסופו של תהליך מחיפוי אשר מחד, יענה על מלוא הדרישות שלכם ומאידך, יוצע במחיר האטרקטיבי ביותר. כדאי לשים דגש גם על נושא האחריות הניתנת על הפרקט.

חשיבותה של התקנה

בחירת חיפוי פרקט הינה חשובה במעלתה אך לצדה יש לשים דגש גם על איכות ההתקנה – אשר גם לה תהיה השפעה רבה על התוצאה הסופית.
כחלק מכך, חשוב לבחור בצורה מושכלת ונבונה את מתקין החיפוי ולוודא שמדובר באיש מקצוע בעל ניסיון פרטני בהתקנת חיפוי פרקט מהסוג שבחרתם – כאשר, יש לקחת בחשבון שכל סוג פרקט יכול להצריך צורת התקנה מעט שונה.

דילוג לתוכן