יתרונות וחסרונות בחיפוי זכוכית

חיפוי זכוכית הוא אחד מסוגי החיפויים האהובים ביותר בישראל, שכן מדובר בחיפוי פרקטי מבחינת התחזוקה והניקיון שלו, ולצד זאת מדובר בחומר בעל יתרונות עיצוביים רבים. אולם, גם לחיפוי הזכוכית קיימים חסרונות ששווה לקחת בחשבון בטרם העיצוב. בשורות הבאות, תמצאו מידע שימושי על יתרונות וחסרונות חיפוי הזכוכית, לצד עצות שיסייעו לכם בבחירה נכונה.

על יתרונות ותכונות הזכוכית

הזכוכית כידוע, שימשה את האדם מתקופות קדומות מאוד בהיסטוריה, כנראה משום שאין תחליף למראה המבריק והיוקרתי שלה, ובשונה ממה שאנשים רבים חושבים, היא עמידה מאוד, וזקוקה לתחזוקה קלה בלבד.

עם השנים ובפרט כיום, סוגי זכוכית ועיצובי זכוכית רבים, שבעבר ניתן היה לראותם רק בבתי עשירים בלבד, הפכו לנפוצים יחסית. לכן לקוחות רבים בארץ (ובכלל) בוחרים להשקיע בחיפוי זכוכית לבית לטווח הארוך, מתוך ידיעה כי מדובר בהשקעה משתלמת.

למה לבחור בחיפוי זכוכית

ניתנת לשילוב בחללים שונים בבית או במשרד: חיפוי הזכוכית נפוץ כיום הן כחיפוי קירות, והן כחיפוי אזורים נקודתיים במטבח וכד', והסיבה לכך היא היכולת המופלאה של הזכוכית להתאים לכל חלל, לריהוט או לעיצובים שונים.

ניקוי קל ונוח: חיפוי זכוכית מתאים במיוחד לאזורים הנוטים להתלכלך בקלות, ולכן ישראלים רבים בוחרים לשלב חיפוי כזה דווקא במטבח. זכוכית איכותית איננה נשרטת בקלות ואינה סופחת חומרים. בנוסף, קל יחסית להחזיר לה את הברק גם אם מדובר בלכלוך עיקש, ולרוב מספיקה מטלית לחה בלבד.

עיצובים מגוונים: כאמור, קיימים כיום מגוון סוגי זכוכית, בצבעים, עובי, ומרקמים שיכולים להתאים לכל עיצוב הקיים בבית או במשרד. לכן, הזכוכית מתאימה לשילוב הן בחללים עם עיצוב קיים, והן בחללים חדשים המתוכננים מאפס.

חסרונות חיפוי זכוכית

חשוב להכיר גם את חסרונות חיפוי הזכוכית בטרם בחירת החיפוי המתאים:  נציין שזכוכית איננה סוג החיפוי הזול ביותר, ומחירה נחשב אף לגבוה יחסית. עם זאת, כאמור, השקעה בחיפוי זכוכית איכותית היא משתלמת מאוד לטווח הארוך.

יתרונות וחסרונות חיפוי זכוכית

איך בוחרים חיפוי זכוכית בצורה נכונה?

לאור כל האמור לעיל, קיימים כמה פרמטרים שמומלץ להתחשב בהם בטרם בחירת חיפוי הזכוכית לבית או למשרד:

נצלו את יתרונות הזכוכית

מומלץ לשלב את הזכוכית בחלקים בבית בהם היא תוכל לחסוך לכם זמן ואנרגיה, כגון כחיפוי קיר באזורי מרכזיים בבית, כגון המטבח או חדר הרחצה. חיפוי כזה, יאפשר לכם להשיג את המראה הרצוי, מבלי להשקיע זמן רב בניקיון האזור. בנוסף, בכל הנוגע למשרדים, מומלץ לשלב את הזכוכית באזורים מרכזיים בכלל, או במשרדים מרכזיים בפרט, על מנת להעניק לחלל כולו את המראה הנקי והמהוקצע.

שלבו את הזכוכית בצורה מושכלת

כאשר חיפוי קיר נעשה בצורה נכונה, ניתן להתקינו רק בחלקים נבחרים שבהם הוא יבלוט ויוסיף נופך יוקרתי. מומלץ אף להיעזר באנשי מקצוע מתחום העיצוב לשם כך.

דילוג לתוכן