טיפים לתכנון נכון של חדר הרחצה

בבניה או בשיפוץ של בית, תכנון חלל האמבטיה דורש תכנון קפדני, חשיבה ארוכת טווח ויד מעצבת, במטרה לקבל חלל פונקציונלי ומעוצב המעניק אווירה רגועה ושלווה.

בין אם מדובר בתכנון עצמאי או בתכנון בשילוב מעצב פנים, אלה האלמנטים החשובים ביותר בתכנון חדר רחצה מושלם:

צנרת- בעת בניית בית או דירה התקנת הצנרת תהיה חדשה כמובן, אולם בעת שיפוץ יש להכריע האם לחדור לעומק התשתית ולהחליף את הצנרת או לבצע שיפוץ חיצוני בלבד. השיקול העיקרי הוא כמובן העלות, שתאמיר פלאים עם הצורך בהחלפת הצנרת, אולם לעתים מדובר בהחלטה נכונה וחסכונית להמשך. לצנרת ישנו אורך חיים, וצנרת ישנה נוטה לפיצוצים ולנזילות, דברים שיכולים בהמשך לגרום לנזקים כבדים ויקרים.

איטום- חדר האמבטיה הוא בהגדרתו חדר רטוב, ועל פי חוקי התכנון והבניה מחייב איטום מלא בכלים וחומרים עמידים למים. האיטום מתחיל בתכנון הצנרת והמעברים, איטום הקירות, הריצוף, הקרמיקה ומסתיים ברובה ובגימורים. חשוב להקפיד על איטום מלא ואיכותי על פי דרישות התקן למניעת רטיבות ונזילות בהמשך.

עיצוב חדר האמבטיה

מבחינה עיצובית חשוב לייצר חלל רגוע ונעים לשהייה, תוך שילוב ריהוט, סניטריה ומוצרי נוחות לשימוש נוח ולאחסון. במידת האפשר רצוי להפריד את חדר האמבטיה מחללים שימושיים אחרים דוגמת שירותים ו/או חדר כביסה.

ריצוף וקרמיקה
קיים קשר הדוק בין הריצוף בחלל האמבטיה לחיפוי הקרמיקה על גבי הקיר. במקרים רבים הדוגמאות המרהיבות שתתרשמו מהן בחנות יספקו מראה אחר לגמרי על גבי המרחב המלא, וחשוב ליצור מראה שמשלב דוגמאות עיצוביות על פי טעמכם, אולם גם מראה נקי ושקט. בבחירה של ריצוף הכולל צבע ודוגמאות מומלץ לבחור בקרמיקה לבנה לחיפוי, או בצבע אחיד וחלק אחר. אריחי רצפה כהים או מצוירים יהיו קלים יותר לניקוי ולתחזוקה.

את חיפוי הקרמיקה רצוי למשוך עד לתקרה ולא להסתפק במחצית הגובה כפי שנוטים קבלנים לספק, מאחר ומדובר בפתרון נקי לעין, אחיד וקל לניקוי שימנע הצטברות רטיבות ועובש על הקירות.

תכנון חדר הרחצה

סניטריה
במידה ומדובר בחדר אמבטיה ושירותים משותפים חשוב ליצור הפרדה בין אזור הרחצה לאזור השירותים. ניתן לעשות זאת באמצעות דלת הזזה או וילון מעוצב. בבחירת אסלות כדאי להעדיף אסלות תלויות בעלות ניאגרה סמויה: פתרונות אסתטיים, חסכוניים במקום שמאפשרים נגישות לניקוי.

ארון אמבטיה
ארון האמבטיה הוא פריט הריהוט הדומיננטי והמשפיע על העיצוב. חשוב לבחור בארון המותאם לגודל החלל ואינו מאפיל עליו, בעל פתרונות אחסון מספקים ומחומרים עמידים. ניתן למצוא ארונות אמבטיה מחומרים שונים, חשוב להקפיד שמדובר בחומר עמיד למים ולתנאי רטיבות לאורך זמן. מלבד חומר הבסיס של הארון, בארון אמבט איכותי הפרזול יהיה מאלומיניום אל חלד, מה שיבטיח מניעת חלודה וקורוזיה ועמידות ארוכת טווח. ברמה העיצובית הארון מתכתב עם הרצפה ובחירה בארון בגוון דומה לרצפות ייצור הרמוניה נעימה לעין.

דילוג לתוכן