איך לנקות מקלחון

מקלחון הוא המקום בו אנחנו מתנקים מהלכלוך אבל מטבע הדברים הוא גם מקום של הצטברות לכלוך וכר פורה לחיידקים ולכן חשוב מאוד לדאוג לנקיון שלו. ניקוי מקלחון אינו מוגבל רק לראש המקלחון, צריך גם לנקות את זכוכית המקלחון, הפרופילים וכמובן את מערכת הניקוז. במאמר הבא ניתן לכם טיפים שימושיים לניקוי המקלחון. 

ניקוי שוטף

הדרך הקלה והמהירה ביותר לנקות מקלחון באופן קבוע היא על ידי שטיפת המקלחון בשילוב ספריי ניקוי לאמבטיה. רססו את הקירות, המתינו מספר דקות ולאחר מכן, שטפו את המשטחים וייבשו את האריחים במגבת . זכרו גם לנקות תמיד את חומר האיטום שבין האריחים באופן קבוע. 

ניקוי לכלוך ועובש 

לאחר שימוש ממושך במקלחון עשוי להתחיל ולהצטבר עובש בפינות וצידי המקלחון, בחיבורי הסיליקון ובמגבים ואזורים נוספים המצויים במגע מתמיד עם רטיבות ולחות ואינם זוכים לאוורור מספיק. עובש כזה יהיה קשה מאוד להסיר רק במים ובסבון והמלצתנו היא לנסות להסירו באמצעות חומץ סינטטי 5%. יש לטבול מטלית בחומץ ולנקות בזהירות את העובש שהצטבר.

איך לנקות מקלחון

כיצד לנקות דלת מקלחון מזכוכית

ניקוי זכוכית המקלחון

לאחר השימוש במקלחון, יש לנקות את שאריות המים על הזכוכית בעזרת מגב. מומלץ אחת לשבוע לנקות בחומר לניקוי חלונות או במטלית עדינה טבולה במים וסבון. יש לייבש מייד במטלית יבשה. בבתים בהם רמת האבנית במים גבוהה, מומלץ לנקות לעיתים תכופות יותר

הסרת סימני סבון, שמפו ואבנית מהזכוכית

אחת התופעות אותן צריך לנקות במקלחון היא האבנית המצטברת בדרך כלל במקומות בהם יש מים וסבון. ניקוי מקלחון מאבנית ניתן לעשות ע"י שימוש במטלית רכה טבולה בחומץ סינטטי 5% או שפשוף הזכוכית בעזרת חצי לימון. לשטוף היטב ולייבש. הריח יוצא כעבור זמן מה אבל הברק לא יוצא במשך הרבה זמן והזכוכית תהיה כמו חדשה. ככל שמנקים מקלחונים לעיתים תכופות יותר, כך מלאכת הניקיון תהא פשוטה ומהירה יותר. מקלחונים שמנוקים בתדירות נמוכה יפתחו לכלוך עיקש שידרוש ניקיון וטיפולים חוזרים עם לימון.

כיצד לנקות פרזול ופרופילים של המקלחון?

מקלחונים רבים מצוידים בפרופילי אלומיניום ופרזול כמו ידיות, צירים וכד'. חלקים אלו מצופים ולכן מומלץ להיזהר מלחשוף אותם לחומרים העשויים לגרום לצריבה. על מנת לשמור על המקלחון לאורך זמן רב יש להקפיד לנקות בצורה נאותה ולהיצמד להוראות הניקוי. מומלץ לנקות בחומר לניקוי חלונות וגם חומץ 5% ולהשתמש במטלית עדינה בלבד. אין להשתמש בברזלית או סקוצ'ברייט העלולים לגרום לשריטות!

כתמי חלודה

לפעמים המיכל של קרם הגילוח אוו סכיני הגילוח יכולים להשאיר כתמים של חלודה במקלחת. גם להסרתם התיזו את התמיסה של החומץ. אם הכתם גדול או ישן, תצטרכו להשתמש בחומר ניקוי תעשייתי. 

דילוג לתוכן